"Naaajs" säger Samuel

Undrar hur många människor som skulle dö
om hela världens datasystem kraschade.
All elektronik havererade
datorskärmen blinkade systemfel
och sen blev allt svart.
Tänk alla medicin- och mattransporter som inte skulle komma fram.
Tänk börsen.
Undrar om korna skulle få mjölkstockning när de
automatiska mjölkmaskinerna helt plötsligt slutade
mitt i ett pump.
Vad skulle hända då?
Det är nog det som är antikrist.


Imorgon börjar skolan. Stockholms Elementära Teaterskola, set.
Tomas Neumann.
Läskigt, läskigt och herre gud!
Åt nyss en macka med hummus
men den var ingenting emot dom på Gammliavägen.
Jag kände mig lite ledsen, men hey!
Jag har köpt ett månadskort på tunnelbanan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0