Kärlek man, det kallas käääärlek

Idag har varit en fantastisk dag. Jag vaknade med kli i ögat, och det har nog aldrig varit mer välkommet. Det var med nöje jag snöt min rinnande näsa och tryckte i mig en allergitablett. Våren är här! Efter den Afrikanska dansen så åkte jag hem till Sköndal och gick en liten promenad i det otroliga vädret, med solglasögonen på och Nico i hörlurarna. Små, små gröna prickar har dykt upp på alla buskar. Jag kände att jag levde och tänkte att "Det är nu.... det är nu jag ska bli vegan igen. Det är dags!". Det var en fantastisk känsla. Jag kände typ livet strömma åter. Sen kom jag på att det förmodligen inte kommer att funka så länge jag bor i Stockholm och lever under existensminimum. Det ska bli så skönt att komma hem och få normala matvanor igen. Jag saknar tofu, och bönröror och nötter och frön och många-olika-sortes-grönsaker-på-en-gång och allt annat som man inte har råd med nuförtiden. De marinerade tofubitarna ska flöda på grillen i sommar. Det kommer att bli fabulous. Aldrig mera gröt, nudlar och kokta ägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0