Jag är oskyldigt dömd

Fy fan vad bitter jag är. Det var länge sedan jag var så här bitter alltså. Idag har jag varit och horat på Oskyldigt Dömd igen, och jag säger då bara att det här är första och utan tvekan sista gången jag ställer upp som statist. Som om det inte vore nog med att vi får 400 spänn per dag, vi ska dessutom bli ditkallade klockan sju på morgonen bara för att få sitta på våra arslen och vänta till klockan tre. Totalt meningslöst. Åh, vi är så utnyttjade! Dom har tuggat på oss och spottat ut oss igen. Brutalt knullade i halsen för 35 kr i timmen. Eller som Dezirée beskrev det: "Det känns som jag blivit knullad av förra årets falukorv från Lidl, som släpats genom avföring från Hultsfreds bajamajor". Jag känner mig så oerhört frustrerad! Det är inte det här som vi är utbildade för. Ungefär som att vara utbildad kock och få jobba på McDonald's...  Jag känner mig skamsen och förbannad. Det här är bara pinsamt!


Kommentarer
Postat av: Calle Nyman

Frida, jag satt 7v på ett kkärnkraftverk nyligen utan att få lyfta ett finger!! Fick gå igen rigoorösa säkerhetskontroller varje dag med alkotest, drogtest o gud vet vad som inte ens ska nämnas i text!!! Bara för att min kunskap kanske kan komma att behövas inom en "rimlig" framtid... tror du den behövdes?? Självklart inte!!! Svälj det, le o va glad ;-)

2009-05-22 @ 23:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0