Vi är ett rikemansgetto för kedjor av guld. Fortfarande kedjor, människor är fortfarande fängslade

Den braiga listan:

- Idag blev det sommartid. Det betyder att det är sommar nu.
- På onsdag är det april och då är det verkligen sommar.
- Snart är det sommar på riktigt. Och inte bara som man intalar sig själv för att stå ut. 
- Idag hittade jag en burk snabbkaffe som jag hade glömt bort att jag hade.
- Den 10e april åker jag hem till Umeå över påsklovet. 
- Den 17e april spelar Kultiration på Studion. Kommer bli phett!
- Mamma "monsterögat" Ulrika har blivit skelögd, men kommer snart att få det tillfixat. 
- Hälsade på Jonna i hennes otroliga kaffekiosk med neonlysrör. 
- Det finns färger i en vind <3 

I fredags så var jag och Samme helt random och otippat ute och festade på Stureplan. Det var som ett skämt. Alla killar hade backslick och skarfs, på riktigt alltså på riktigt!! Jag trodde att det bara var en myt, men det var så. ALLA hade det. Jag och Samuel var oälskade från första minut vi kom i på stället. Jag blev pekad på och skrattad åt av flertalet killar och Samuel blev armbågad av dansgolvet för att vi såg för fattiga ut. Jag hade sneakers på mig, och det var tydligen inte okej på Stureplan. Dom svarta skinnsofforna var tydligen också förbjudet område, men vi lyckades otroligt nog ändå smyga dit, ställa ner våra öl i ishinken och sitta där nästan en minut innan vi blev tillsagda att gå därifrån. 
När vi gick ut träffade vi en tjej med en liten charmant päls runt axlarna och ett otroligt chict läderband i pannan. Det är tydligen "the thing nu". Hon berättade att hon hade ett American Express Black-kort. Eller, det var egentligen hennes pappas, men hon använde det. Amex Black betyder obegränsat med kredit och det är bara värdens rikaste människor som har det. Man kan inte ens ansöka om det... man måste bli inbjuden. I sverige finns det bara 20 personer som har det kortet berättade hon. Hon sa även att hon tidigare hade haft American Express Gold, men det kortet hade hennes pappa dragit in eftersom att hon shoppade för 25.000 kronor i månaden. Som en liten parantes till denna otroliga berättelse om denna otroliga människa så kan jag även berätta att den gigantiska handväska som hon gick och släpade på var en 18årspresent från hennes pappa. Den var av märket Gucci och hade kostat fler tusenlappar än vad jag vågar nämna här. Hon avlutade med att säga "Asså, min pappa är faktikst inte SÅ rik. Han spenderar bara jävligt mycket pengar!". Jag och Samuel stod stumma. Sen skuttade hon iväg efter att ha slängt några cigaretter åt oss som nån slags välgörenhetgest eftersom att vi inte hade råd med egna. 

Efter det försökte vi ta oss in på Spybar. Jag hade ju sneakers på mig så jag kom inte in...



Frövrigt, det här med "Earth Hour" känns ju också lite som ett skämt. Alla människor släcker sina lampor en timme och sen är jorden räddad, eller vaddå? Då har vi dragit vårat strå till stacken? Då kan vi göra vad vi vill igen de resterande 364 dagarna och 23 timmarna på året? HAHAHA! Sug min obefintliga kuk.


Kommentarer
Postat av: jonna!

FRIDA! jag är lite smygkär i dig. du är så himla kool. och ja, JÄVLA otippat med stureplan :D jag har faktiskt aldrig festat där... :/ lite för rädd. lite för feg. inte tillräckligt kool. osv.



flickan med den rika pappan ska jag gifta mig med. så är det bara.

2009-03-30 @ 14:17:48
Postat av: Amanda

HAHA! Vilken otrolig upplevelse! :D

Jag kommer ner den 8:e, så vi borde ses innan du far. Värt att planera här, men ja...hihih.

2009-03-30 @ 14:32:47
URL: http://bestsundaydress.blogg.se/
Postat av: PaP

En mycket väl genomförd ishinksockupation, genomförd av två kaxigt modiga Stureplansinfiltratörer.

2009-03-30 @ 17:13:59
Postat av: jullan

Hahaha så fantastiskt! Önskar att jag alltid hade min privata ishink till mitt förfogande! PUSS

2009-03-30 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0